Charitní pečovatelská služba Štítná nad Vláří
- Služba je finančně podpořena z rozpočtu Zlínského kraje:
k zajištění dostupnosti sociálních služeb na území Zlínského kraje pro rok 2021 č: D/0840/2022/SOC - neinvestiční dotace z rozpočtu Obce Štítná nad Vláří-Popov : č.8/2023
Adresa: | Štítná nad Vláří - Popov 215 |
Kontaktní osoba: vedoucí střediska | Mgr. Pospíšilová Jana |
Mobil: | 731 611 353 |
Kontakt na pečovatelky terén: | 739 344 106 |
Poslání
Posláním Charitní pečovatelské služby Štítná je zajistit svým uživatelům ve vybraných obcích pomoc a podporu v péči o sebe, v takových situacích, kdy toho už nejsou sami schopni a pomoci jim tak toto období lépe zvládnout a překonat.
Cílová skupina
Cílovou skupinou CHPS Štítná jsou:
- osoby s tělesným postižením,
- osoby se zdravotním postižením,
- a senioři.
Věková struktura cílové skupiny:
- dospělí (27 – 64 let),
- mladší senioři (65 – 80 let),
- starší senioři (nad 80 let).
Územní vymezení
Služby poskytujeme uživatelům na území farnosti Štítná nad Vláří, tzn. v obcích Štítná nad Vláří a Popov.
Rozsah poskytování Charitní pečovatelské služby Štítná nad Vláří
Základní činnosti poskytované dle vyhlášky č. 505/2006 Sb.
1.) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
- pomoc a podpora při podávání jídla a pití
- pomoc při oblékání a svlékání včetně spec. pomůcek
- pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
- pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
2) Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
- pomoc při úkonech osobní hygieny
- pomoc při základní péči o vlasy a nehty
- pomoc při celkové koupeli v domácnosti uživatele
- pomoc při použití WC
3) Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
- pomoc při přípravě jídla a pití
- příprava a podání jídla a pití
- donáška oběda do DPS Štítná nad Vláří
4) Pomoc při zajištění chodu domácnosti
- běžný úklid a údržba domácnosti
- pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti , např. sezónního, po malířích apod.
- běžné nákupy a pochůzky
- velký nákup,např.týdenní, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti
- praní a žehlení osobního a ložního prádla, případně jeho úpravy
5) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
- doprovázení dospělých do školských zařízení, zaměstnání, k lékaři, na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby
Cíle CHPS
1. Posílit soběstačnost uživatele v co největší míře (např. po operaci, po návratu z nemocnice) s ohledem na schopnosti a možnosti uživatele.
2. Udržovat soběstačnost uživatele v co největší míře s ohledem na schopnosti a možnosti uživatele.
3.Umožnit uživateli zůstat co nejdéle v domácím prostředí.
Zásady poskytované služby
- Služba je přizpůsobena měnícím se potřebám a zdravotnímu stavu uživatele.
- Podporujeme samostatnost uživatele. Zajímáme se o schopnosti uživatele zvládat věci samostatně s ohledem na možnosti, které uživatel má. Nepřepečováváme.
- Chováme se k uživateli s úctou.
- Spolupracujeme s rodinnými příslušníky, nejbližším okolím uživatele nebo institucemi (ošetřující lékař, soc. odbor, občanská sdružení apod.) v zájmu uživatele.
- Respektujeme soukromí uživatele.
Provozní doba
- Provoz terénní formy pečovatelské služby je zajištěn od pondělí do neděle v době od 7:00 do 19:00 hodin.
Pečovatelská služba se neposkytuje:
- osobám, které vyžadují nepřetržitý dohled
- osobám, které nastoupily ústavní péči
- osobám, které neplní povinnosti vyplývající z uzavřené smlouvy o poskytování pečovatelské služby (nehradí platby za službu apod.)
- pokud osoba není v nepříznivé životní situaci (posoudí sociální pracovník na základě sociálního šetření).