Osobní asistence Slavičín
- Služba je finančně podpořena z rozpočtu Zlínského kraje:
na podporu a rozvoj vybraných druhů sociálních služeb ve Zlínském kraji pro rok 2023 č: D/2626/2022/ŘDP - z rozpočtu Města Valašské Klobouky v oblasti poskytování sociálních služeb pro rok 2023 č.s. 7/2023/Soc
- poskytnutím neinvestiční dotace Městys Pozlovice č. 9/ 2023
Adresa: | Komenského 115, Slavičín |
Vedoucí osobní asistence: | Magda Zůbková |
Telefon: | 734435242 |
E-mail: | magda.zubkova@slavicin.charita.cz |
Kapacita služby: | 2 / daný okamžik |
Počet pracovníků: | 5 přímá péče, 3 nepřímá péče |
Provozní doba: | nepřetrzitě |
Veřejný závazek Osobní asistence Slavičín
Poslání Osobní asistence Slavičín
Osobní asistence je terénní služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Podstatou služby je osobní pomoc se zvládnutím běžných každodenních dovedností a úkonů, které by člověk dělal sám, kdyby mu v tom nebránilo zdravotní postižení nebo stáří. Služba je poskytována v přirozeném prostředí uživatele na základě jeho aktuální potřeby v předem stanoveném rozsahu.
Osobní asistence je poskytována:
na území obcí v ORP Valašské Klobouky: Štítná nad Vláří, Popov, Jestřabí, Rokytnice, Drnovice, Haluzice, Křekov, Loučka, Újezd, Vlachova Lhota, Vlachovice- Vrbětice,Vysoké Pole, Smolina
na území obcí v ORP Luhačovice: Slavičín, Divnice, Nevšová, Bohuslavice nad Vláří, Lipová, Petrůvka, Rudimov, Slopné, Šanov
Služba je časově neomezena.
Strategické cíle Osobní asistence Slavičín:
- nabídnout uživatelům kvalitní a dostupnou osobní asistentskou službu v daném regionu
- poskytnout odbornou pomoc a podporu, která vychází z individuálních potřeb uživatele
- obnovení či posílení soběstačnosti uživatele v co největší míře
- zlepšení kvality života uživatele
- směřovat uživatele k tomu, aby se nestal závislý na poskytované službě, ale by se aktivně podílel na řešení své nepříznivé situace
- aktivně vytvářet příležitosti k zapojení uživatelů do sociálního a kulturního života a směřovat je k jejich zařazení do běžných sociálních vztahů
- pomoc rodinným příslušníkům, aby do péče o své blízké mohli být co nejdéle zapojeni a snažíme se jim být co nejvíce nápomocni
- podporovat nezávislost a samostatnost uživatele a nerozhodovat za něj, nedělat nic co dokáže uživatel zvládnout sám
Dlouhodobé cíle Osobní asistence Slavičín
- Každoroční aktualizace Metodiky OA (odpovídá vedoucí služby)
- Pravidelné zhodnocování a revize individuálních plánů uživatelů ( odpovídá vedoucí služby)
Krátkodobé cíle Osobní asistence Slavičín - rok 2022
- revize smluv o poskytování osobní asistence Slavičín (zodpovídá vedoucí zařízení)
- aktualizace letáků střediska a jejich distribuce ( zodp.vedoucí služby)
Cílová skupina uživatelů Osobní asistence Slavičín:
Osobní asistenci poskytujeme osobám ( dle registru MPSV)
- se zdravotním postižením,
- s mentálním postižením
- s kombinovaným postižením
- s tělesným postižením
Věková struktura uživatelů:
- děti předškolního věku (1 - 6 let)
- mladší děti (7 –10 let)
- starší děti (11 – 15 let)
- dorost (16 – 18 let)
- mladí dospělí (19 – 26 let)
- dospělí (27 – 64 let)
- mladší senioři (65 – 80 let)
- starší senioři ( nad 80 let)
Službu nelze poskytnout občanům za předpokladu, že:
a) neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb,
b) nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá,
c) zdravotní stav osoby, která žádá o poskytnutí pobytové sociální služby, vylučuje poskytnutí takové sociální služby; tyto zdravotní stavy stanoví prováděcí právní předpis, nebo
d) osobě, která žádá o poskytnutí sociální služby, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí téže sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
Zásady poskytování sociální služby
Individuální přístup
- přistupujeme ke každému uživateli s ohledem na jeho potřeby a osobní plány
- vždy vycházíme s názorů klienta, má přednost před názorem pracovníka.
- podporujeme ho v oblastech, kde mu již vlastní síly nestačí.
Partnerství a komunikacevztah mezi uživatelem a osobním klientem je založen na vzájemné důvěře, úctě a spolupráci.
- Respektování uživatele
respektujeme osobnost i soukromí uživatelů, jejich přání a životní styl.
Integrace
- snažíme co v největší míře podporovat setrvání uživatele v přirozeném prostředí
Nestrannost
- je kladen důraz na rovný přístup ke všem uživatelům
Profesionalita
- odborný a profesionální přístup k uživateli. Služba je poskytována odborně kvalifikovanými pracovníky, kteří dodržují Etický kodex osobních asistentů
CENÍK ÚKONŮ OA 2022